Cu fiecare zi care trece, devine din ce in ce mai dificila pozitionarea unei afaceri in fruntea rezultatelor cautarii. Concurenta este in continua crestere si pentru a o combate, utilizatorii au nevoie de cunostinte de actualitate si de o strategie bine dezvoltata pe termen lung. In acest articol, se vor prezenta 3 dintre cele mai importante elemente ale SEO, necesare in special pentru prosperitatea unei afaceri mici.
- Asigurarea utilizarii mobile
In lumea mobila de astazi, este imperativ ca site-ul sa functioneze bine pe dispozitivele mobile. Peste 60% din cautarile Google se fac prin telefon sau tableta, iar motorul de cautare insusi estimeaza utilizarea dispozitivelor mobile drept unul dintre cei mai importanti factori de pozitionare.
Cea mai practica solutie pentru site-urile de afaceri mici este utilizarea unei teme responsive. Astfel, site-ul este usor de optimizat pentru dispozitive mobile, fara a suporta costuri mari. Acest lucru va asigura folosirea cu usurinta a utilizatorilor de oriunde.
- Concentrare pe traficul local
75% din cautarile mobile pentru servicii locale duc la vizite si achizitii reale in urmatoarele 24 de ore. Numai acest fapt ar trebui sa fie suficient pentru a convinge ca SEO local este vital pentru afacerea locala.
Cea mai eficienta tactica este includerea site-ului in cat mai multe directoare locale relevante, motoare de cautare si directoare online. Se vor include informatii detaliate despre companie – numele, adresa, telefonul, programul de lucru, serviciile si, bineinteles, site-ul web.
- Crearea link-urilor eficiente
Link building-ul continua sa fie unul dintre cele mai eficiente si in acelasi timp ieftine instrumente de optimizare. Pentru a putea crea destule link-uri de calitate si utile catre site, trebuie dezvoltat mai intai continutul in asa masura incat sa fie relevant si informativ pentru utilizatori.
Mai intai se incepe cu cercetarea celor mai cautate cuvinte cheie si a continutului cel mai bine clasat. Se vor scrie texte sau alte tipuri de materiale care sunt cele mai utile oamenilor.
Distribuirea acestora pe retelele de socializare poate atrage obtinerea de linkuri catre site. O modalitate excelenta de a gasi site-uri care sunt surse potentiale de link-uri catre continut este folosirea instrumentelor de cautare si analiza, precum SEMrush.